diumenge, 19 d’octubre del 2014

JOCS POPULARS D'ARA I SEMPRE

Mar Gonzalbez i Adrià Domínguez escriuen els següents articles sobre el dia 8 d'octubre dedicat als jocs populars.
Bon dia, el dia de la xocolatada van vindre a l'escola els meus avis Maria Dolores i Ximo a explicar-nos tots els jocs que jugaven quan eren xicotets.
Ens van axplicar un montó de jocs com el Fela i Fe,l'Escampilla,els Cartons i les Xapes.Jo vaig jugar a tots i m'ho vaig passar bomba , el joc que més em va agradar va ser les Xapes.
Fa seixanta anys el meu avi jugava a la Trompa, les caniques, els clotets, el Xopi,etc....Ho passaven molt bé al carrer.
Adrià 

El passat dimecres 8 d'octubre a l'escola vam celebrar la festa del 9 d'octubre. A l'hora del pati vam fer una xocolatada per esmorzar i a les dotze van arribar els meus iaios Pepito i Tomasa per explicar-nos dos jocs populars "L'Escampilla" i "El Calix".
L'ESCAMPILLA:
-materials: dos pals de fusta, un més gran i l'altre més petit.
-participants: totes les persones que vulguen jugar.
-com es juga: fiques el pal petit al terra  i amb l'altre li pegues a un extrem quan bota amb el pal gran li pegues intentant llançar el més lluny possible.
CALIX
-materials: un cartutxo buit, cartes i tacons de goma,
-partticipants: totes les persones seguint un torn.
-com es juga: fiques el cartutxo cap a munt i dalt d'ell fiques les cartes, dibuixes un cercle al voltant i tires el taco, i si traus alguna carta fora del cercle guanyes.
Mar